Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Mindfullnessträning.

Av puckolina - 5 november 2014 22:08

Från början i våras så var jag helt såld på bodypump och tyckte att det var hur roligt som helst, men nu gör jag inte det längre.. Antagligen beror det på att jag inte far på det varje vecka och därför inte utvecklas någonting. Det är bara jättejobbigt och plågsamt hela tiden och jag blir frustrerad över hur lite jag orkar. 


Istället för att antingen tvinga mig att fara på pass jag tycker är tråkiga, eller att gå och ha dåligt samvete för det, så har jag bestämt mig för att släppa musklerna och koncentrera mig på träning som jag vet att jag mår bra av. Core och yoga är minfullness för mig och det mår jag jättebra av. Combat tycker jag fortfarande är löjligt roligt och där får jag ut en massa aggressioner, så det är det jag ska koncentrera mig på. 


Två pass har jag fixat den här veckan. Core i måndags och yoga (för löpare) i tisdags, dessutom har det blivit två 5 km svängar med hunden igår och idag. Imorgon siktar jag på combat och sen blir det jobbhelg och ingen organiserad träning. Tyvärr blir det ingen jogg alls den här veckan eftersom vintern bestämde sig för att komma med buller och bång. Men nästa vecka ska det bli varmare igen så jag hoppas fortfarande på några veckor till med jogg innan jag får ge upp för säsongen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards