Alla inlägg den 11 november 2014

Av puckolina - 11 november 2014 18:48

Resten av veckan är ganska fullbokad så jag hade bestämt mig för att vara effektiv idag. Förutom bokning av naprapat och barnmorsketid så hade jag bestämt mig för att rensa i förrådet och gå igenom loppisprylar idag. Det blev nästan hela bilen full med saker som skulle slängas och försöka säljas. Kvar i förrådet blev sommardäcken, två kartonger med tyg/gardiner, 2 kartonger med julsaker och lite allmänt smått och gått. Men med god marginal 70% av sakerna nere i förrådet försvann. :)


Sen hur mycket som kommer att gå att sälja.. ja, det får jag se. Det är ju inte fel på prylarna och jag har tänkt vara billig.. men samtidigt - jag vill ju inte ha dem. :p 


Jag provar i helgen och sen kanske en loppis till, men sen ryker det som är kvar. 



Av puckolina - 11 november 2014 18:41

Min kropp är ju inte riktigt som den ska, men det brukar inte vara några större konstigheter med den. Lite värk här och lite stel där, men inget allvarligt. Men i somras började min högra höft "klonka" när jag gjorde vissa övningar på gymmet. Det gör inte ont, men det känns och låter obehagligt och det har varit så i snart ett halvår nu. 


Dessutom gör mitt vänstra knä ont och är lite allmänt bråkigt, vilket får mig att misstänka att det finns en allmän obalans i höften. Så idag fick jag tummen ur och bokade en naprapattid. 


Jag är inte superlycklig över den extra kostnaden, speciellt inte nu när budgetposterna överskrids på löpande band, men hälsan är viktig och det blir inte bättre av att jag väntar tyvärr. :(

Av puckolina - 11 november 2014 18:34

Corepass igår (lagom jobbigt när man vakat av) och jogg idag. 


Det gick inte jättebra att jogga idag. I siffror så blev det ungefär som vanligt: 5,8 km på 38 min, medelhastighet 8,74 km/h. Men det kändes jobbigt, ont i knät, öm i benhinnorna och seeeggt.. 


Men nu är det gjort i alla fall. Extra skönt eftersom det inte blev något förra veckan. 

Ovido - Quiz & Flashcards