Alla inlägg den 8 november 2014

Av puckolina - 8 november 2014 08:12

Jag är i grund och botten väldigt konflikträdd och avskyr verkligen att hävda mig gentemot andra människor, även om jag har blivit bättre på det genom åren. Och ibland blir jag bara så lycklig när jag lyckas, när jag hävdar min rätt och min vilja och dessutom lyckas med det. 


Häromdagen var verkligen en sådan gång. Jag hade bokat tid för olje och oljefilterbyte på bilen - inget annat. Den är så passa gammal och jag kör så lite att det helt enkelt inte kändes ekonomiskt försvarbart att hålla på med massiva svindyra servicar varje år. Döm om min förvåning när jag kom tillbaka för att hämta den och såg att den var upphissad långt upp i taket.. Sen kommer killen och börjar surra om bränslefilter.. sen kommer en annan och sitter och fyller i serviceboken.. 


Som tur var hann jag elda upp mig själv tillräckligt för att jag skulle sluta skaka och kunde prata något så när normalt, så det slutade med att jag fick en full service + lite annat för 1700 spänn. Enligt min beräkning så sparade jag minst 1700 på det.. *katching*


Inte mer än rätt, det var ju de som klantade sig och gjorde en massa saker som jag inte bokat tid för, men jag är grymt nöjd med mig själv att jag lyckades. :)

Ovido - Quiz & Flashcards