Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Biovecka.

Av puckolina - 5 april 2015 23:45

Den här veckan som var så oplanerad visade sig bli riktigt innehållsfull ändå. Mest oväntat så har jag gått på bio två gånger (!) men middag före tillsammans med goda vänner. Inte jättebra för min stackars plånbok, men väldigt trevligt. Tyvärr blev jag mycket besviken på den av filmern som jag trodde skulle vara jättebra, men sådant händer så länge man inte är synsk. 


Först såg jag Insurgent. 

 

Den hade jag inte speciellt höga förväntningar på. Jag gillade iofs första filmen, men den hade vunnit sig på att inte vara så uppenbart lik hungerspelen, jämfört med dem så stod den sig ganska slätt. Men jag blev faktiskt mycket positivt överaskad. Ingen kvalitetsfilm, men mycket snygg och underhållande. Jag älskar dessutom att den kvinnliga huvudpersonen inte är så där överdrivet snygg som de oftast är. 


Into the woods däremot.. Fy vilken besvikelse. 

 

Den här har jag varit jättesugen på sedan jag såg reklam för den första gången. Jag älskar sagokonceptet, jag älskar musikaler, den innehåller väldigt många väldigt bra skådespelare.. hur skulle den kunna vara dålig? Men det tyckte jag faktiskt att den var. Den var på tok för lång.. så pass för lång och seg att jag allvarligt funderade på att gå hem mitt i filmen. Musiken var primärt tråkig. Alldeles för lite hela låtar och för mycket "20 personer sjunger samma ord om och om igen i all oändlighet". Den var rörig, ologisk och allmänt förvirrande. Helt plötsligt dök det upp en scen som inte hade med någonting annat att göra och inte passade in någonstans.. 


Nä, den rekomenderar jag tyvärr inte. Det är synd att det nästan alltid är de filmer som man har högst förväntan på som visar sig vara sämst. :(


Kvar att se närmsta månaden är: Fast and furios 7 (mest pga alla snygga karlar), avengers (jag har inte blivit besviken än) och child 44 (lite mer seriös än vad jag brukar vilja ha, men jag tror på den). 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Skapa flashcards