Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Rensning som ångestdämpning.

Av puckolina - 4 november 2014 14:05

Samtalen här hemma har påbörjats lite så smått, vilket naturligtvis är riktigt jäkla jobbigt. Dock så hoppas jag att min överväldigande inre ångest ska börja släppa lite nu när jag inte bara håller allt inom mig. 


Igår var det riktigt jobbigt och jag kunde inte sitta still i soffan, så istället blev det storrensning bland böckerna. Fyra sålde jag snabbt och lätt till en vän till mig. Ytterligare 18 har jag lagt ut på annons och tänkte väl ge det en vecka eller så innan jag skänker bort dem. Ett tio-tal böcker ska jag ta med på loppisen. Tre massiva högar ligger på golvet och väntar på att få komma sig iväg till någon form av välgörenhet. Och som inte det var nog så har jag dessutom slängt en hel del rakt av, framför allt gamla hundböcker som inte är aktuella för någon. Lite gamla CD-skivor ska också gå till välgörenhet. 


Jag drog även igenom ytterligare en rensning bland mina papper, slängde en hel hög med gamla halvanvända kollegieblock samt slängde alla gamla utbrända CD-skivor = totalt 6 icakassar. 


Extrarummet ser ut som ett mindre bomdnedslag just nu, och tro det eller ej, men det blev ingen jättestor skillnad i bokhyllorna. Men det är ändå skönt att göra något konstruktivt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards