Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Julklapparna är nästan klara..

Av puckolina - 15 december 2014 21:40

I regn och stormvindar så blev det en effektiv runda på stan och inhandlande av nästan alla julklappar. Det enda jag har kvar nu är en present till åt sambon och det får jag ta en annan dag när han inte är med. 


Det är lite extra känsligt för mig i år eftersom det är sista året som jag kommer att vara med på svärföräldrarnas och resten av karlns släkts presenter. Mina känslor mot hans släkt är ganska komplicerad, men något jag alltid varit väldigt noga med genom åren är just att alla, framför allt barnen, ska få bra och genomtänkta julklappar. Många jular när sambon inte haft några pengar alls så har jag köpt presenterna och gett dem från oss båda. 


I alla fall så har han som vanligt nästan inga pengar, så vi gjorde en begränsning till 200 per vuxen familj (två stycken) och 200 per barn (två stycken). Till de vuxna köpte vi varsin korg som vi fyllde med allsköns godsaker, en del köpt men också en hel del svamp och annat hemmaplockat. Till barnen blev det presentkort på lämpliga affärer. 


Överlag är jag väldigt nöjd med presenterna, jag är väldigt nöjd med att komma undan med 400 kr för present till 6 personer, och jag är överlycklig över att det är klart med nio dagar till godo. :)


Min släkt är som sagt väldigt liten. Mamma får ett spel som hon vill ha och ett äckligt dyrt vin som hon aldrig skulle köpa till sig själv. Morfars fru får välgörenhet och sambon får en hamburgerpress och något till - vad vet jag inte än. Får jag panik så blir det en whisky, men förhoppningsvis hittar jag på något roligare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards