Alla inlägg den 22 december 2014

Av puckolina - 22 december 2014 23:42

Det är så typiskt mig. Jag är egentligen jättetrött och skulle behöva gå och lägga mig eftersom morgondagen kommer att bli ganska intensiv. Men eftersom jag får lön om ungefär en kvart så sitter jag envist uppe för att kunna betala alla räkningar och föra över pengar åt olika håll på en gång. 


Jag vet inte varför egentligen. Allt kommer ju ändå inte att vara klart fören om ungefär en vecka med alla autogiron, jag har aldrig någonsin glömt bort att betala räkningarna och det händer ingenting mellan nu och imorgon. Det är bara en fix ide jag har. 


Jag är likadan när det kommer till t.ex deklarationen. Så fort det går ska det göras klart, helst fem över tolv på natten. :p 

Av puckolina - 22 december 2014 23:39

Hemska tider och karaktärslöshet, förra veckan var första gången sedan i somras som jag inte tränade mina två pass, utan bara ett. 


Detta får inte bli någon vana. Jag vet hur jag är, börjar jag slarva så går det åt pipsvängen på en gång. *slår på mig själv*

Av puckolina - 22 december 2014 22:33

Månaden blev inte riktigt så bra som jag hade hoppats på (blir det någonsin det?). Som vanligt rände det iväg en hel del pengar sista veckan utan att jag riktigt vet till vad. Men jag kom banne mig inte långt ifrån målet, lite hjälpt av att det kom in lite kontanter också nu på slutet. 


Januari blir en lång månad med tanke på att lönen kommer redan den 23:e, men jag fortsätter med höga målsättningar, speciellt med tanke på att en hel del pengar kommer att gå åt i samband med flytt. :)


Men summeringen av månaden blir:

Tillgångssidan ökade med 5405 kr. (aktier och fonder gick ner en smula, sparandet blev klart godkänt). 

Skuldsidan minskade med 2671 kr. 

 

Totalt gick jag plus 8076 kr. Inte årsbästa för en enskild månad, men verkligen inte långt ifrån och klart över månadssnittet. 


Det är bara att njuta. Om några månader kommer det inte att hända igen. :p 


Årssummeringen blir plus 36.228 kr. Inga supersummor på något sätt (inga 8000 i månaden..). Men herregud, det är plus i alla fall. Jag är nöjd med mig själv. :)

Av puckolina - 22 december 2014 12:09

Min sista glossybok som dessutom var decemberboxen dök upp i torsdags, och jag är faktiskt väldigt nöjd med att det blev min sista.. sällan har jag varit med om så värdelösa produkter för mig. 


En liten tub med niveas in shower body lotion var det enda jag kommer att använda. Resten var ett silvernagellack (använder jag inte), silverglitter till ögonen (min typ femte burk och inget jag använt de senaste tio åren), en lipsyl (typ sjunde jag fått i boxarna senaste året), aloe vera kräm (föredrar äkta vara) och en äcklig chokladbit. 


Boxen var snygg däremot, alltid något. :p 

Av puckolina - 22 december 2014 12:00

Hela helgen har gått i firandes tecken, så här några dagar innan jul när alla är upptagna av julförberedelser och jag råkar fylla år. :p Aw med underbara kollegor och sedan besök och firande med vänner både lördag och söndag. En hel del presenter blev det och alla är jag nöjd med. Bäst någonsin var en större summa pengar som ska gå till möbler i nya lägenheten. Helt oväntat och helt underbart.


Så jag prioriterar om en liten smula inför nästa månads budget. Istället för att lägga så mycket pengar som möjligt på buffert /möbelkontot så ska jag faktiskt ta och betala bort de sista tusenlapparna på billånet. Då blir jag helt skuldfri förutom CSN och det känns ytterst trevligt.


Pengarna kommer inte att räknas med i den här månadens sammanställning eftersom de ändå är öronmärkta för möbler som ska köpas i februari.  

Ovido - Quiz & Flashcards