Alla inlägg den 15 december 2014

Av puckolina - 15 december 2014 21:40

I regn och stormvindar så blev det en effektiv runda på stan och inhandlande av nästan alla julklappar. Det enda jag har kvar nu är en present till åt sambon och det får jag ta en annan dag när han inte är med. 


Det är lite extra känsligt för mig i år eftersom det är sista året som jag kommer att vara med på svärföräldrarnas och resten av karlns släkts presenter. Mina känslor mot hans släkt är ganska komplicerad, men något jag alltid varit väldigt noga med genom åren är just att alla, framför allt barnen, ska få bra och genomtänkta julklappar. Många jular när sambon inte haft några pengar alls så har jag köpt presenterna och gett dem från oss båda. 


I alla fall så har han som vanligt nästan inga pengar, så vi gjorde en begränsning till 200 per vuxen familj (två stycken) och 200 per barn (två stycken). Till de vuxna köpte vi varsin korg som vi fyllde med allsköns godsaker, en del köpt men också en hel del svamp och annat hemmaplockat. Till barnen blev det presentkort på lämpliga affärer. 


Överlag är jag väldigt nöjd med presenterna, jag är väldigt nöjd med att komma undan med 400 kr för present till 6 personer, och jag är överlycklig över att det är klart med nio dagar till godo. :)


Min släkt är som sagt väldigt liten. Mamma får ett spel som hon vill ha och ett äckligt dyrt vin som hon aldrig skulle köpa till sig själv. Morfars fru får välgörenhet och sambon får en hamburgerpress och något till - vad vet jag inte än. Får jag panik så blir det en whisky, men förhoppningsvis hittar jag på något roligare. 

Av puckolina - 15 december 2014 21:06

Jag gjorde mina två pass som är min minimål, men mer än så blev det verkligen inte. En joggingtur och ett pass bodycombat. Igår var det enda dagen med okej väder i min stad och jag funderade på att jogga då också, men istället fick jag med mig mamma på långpromenad, vilken var mycket trevligare. 


Jag är faktiskt lite besviken på mig själv, samtidigt som jag inte vet när jag skulle ha farit och tränat.. Jag har jobbat 50 timmar på fel tid av dygnet, jag har haft en jävligt jobbig vecka på jobbet, det har varit extremt dåligt väder och hunden har som vanligt fått sina långpromenader.. Jag är besviken, men förstår mig själv. 


Närmsta veckorna får vi se hur det blir. Fortsätter vädret på det här sättet så kommer jag inte att kunna jogga (pga halka) och på gymmet kommer det att vara minimalt med pass över helgdagarna. Men någon form av träning i alla fall mina två gånger i veckan ska jag väl klara av. :p 

Ovido - Quiz & Flashcards