Alla inlägg den 6 december 2014

Av puckolina - 6 december 2014 22:25

Idag har en av många julmarknaden som är den här tiden på året besökts. Just den här har jag inte besökt på flera flera år, och det lär nog dröja ganska länge innan jag far dit igen. Fina saker förvisso, men den har en väldigt stark hantverksprägel och det innebär att sakerna är löjligt, omotiverat dyra. Det värsta exemplet var en som satt örhänges-hängen på tioöringar och tog 200 spänn för dem.. Det är rent löjligt i min värld. En femtiolapp hade jag inte sagt något om, men 200?


Men lite hade jag planerat att köpa och det köpte jag också. Mjukt och hårt tunnbröd samt rökt kött. Det är lyxigt och löjligt dyrt det också, men smaken är verkligen fantastisk och det går inte att få tag på lika goda produkter resten av året. Sen blev det faktiskt ett halsband också, ett som uppfyllde flera kriterier som jag sökt efter länge och till ett mycket rimligt pris, så det är jag nöjd med. 


På vägen hem ringde sedan jobbet och behövde stöttning, så dagen slutade helt klart i plus i slutändan. Jag jobbade inte speciellt många timmar, men övertid på en lördag är alltid trevligt (även om jag får vänta på pengarna tills slutet på januari). 

Ovido - Quiz & Flashcards