Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Budget för oktober - ungefärligt utfall.

Av puckolina - 22 oktober 2014 13:55

Ytterligare  en positiv sak med att jag har slutat snusa (listan tar aldrig slut). Jag har för första gången i mitt liv lyckats föra kassabok i en hel månad. Det blir så himla mycket färre inköpstillfällen och så lätt att direkt se vilken kategori utgifterna hör till baserat på var jag har handlat. Den är inte superexakt eftersom mycket är infört i efterhand baserat på kontoutdrag, men överlag känns det som att den stämmer väldigt bra. Detta gör också att jag för första gången verkligen kan analysera min budget och se vad som är rimligt och vad som behöver justeras. Tidigare, när jag bara gjort budgetar men inte fört kassabok, så har jag ju inte haft någon aning alls.. 


Transport hade jag budgeterat 2000 kr för, eftersom jag hade tänkt serva och byta däck och lite sådant. Detta har jag helt enkelt inte gjort utan får ta nästa månad. Istället gjorde jag av med 879 kr. 0,5 tank bensin, påfyllnad av busskort, parkeringsavgift på jobbet, försäkring. + 1121 kr. 


Djuren beräknades kosta 700 och jag har spenderat 686 kr. Dock ligger jag riktigt bra till nu inför nästa månad. + 14 kr. 


Livsmedel beräknade jag 2100 kr och har spenderat 2702 kr. Överdragningen där har primärt handlat om att jag och sambon har ätit på stan för mina pengar vid två tillfällen. Överlag är jag rätt nöjd, vi brukar nog spendera mycket mer utan resturangbesök.  - 602 kr


Nöjen/ kläder: budget 1500 och utfall 2206. Den posten kommer dels att justeras upp till 2000 nästa månad, dels ska jag försöka skriva upp lite mer exakt vad jag faktiskt köper. Vin och utemat är stora poster som jag inte är beredd att ge upp helt ännu... men det lär ju finnas andra saker..  - 706 kr. 


Övrigt: Budgeterat 2000, spenderat 3061. Ursäken till överdragningen där är fördelsedagar.. En failade jag på och lyckades helt enkelt köpa en mycket dyrare present än planerat. En annan fyller egentligen inte ens år den här månaden, men skulle visst fira tre veckor i förväg.. 

Även här ska jag försöka skriva upp lite noggrant vart pengarna går. Jag vet presenterna, jag vet att jag har köpt en del böcker.. sen vet jag inte så mycket mer.. -1061 kr. 


Förutom dessa poster och allmänna räkningar så gick ungefär 1000 kr till skulder och 3100 till sparande. Tyvärr har mina fonder minskat en del i värde, så det kommer att inte att bli några 4000 + den här månaden i slutändan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards