Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av puckolina - 28 oktober 2014 20:54

Även idag har jag känt mig liten och ynklig, men efter en natt med hyfsad sömn så lyckades jag skärpa till mig och fara ut och jogga. Jag var så himla stel och hemsk i benen och allt kändes bara jobbigt, så jag for min vanliga 6 km runda och tog den på 41 minuter, ett par minuter långsammare än de senaste gångerna jag har varit ute. 


Efteråt var jag inte ett dugg piggare och hade dessutom rejält ont på baksidan av vänster knä, så när jag såg att det gick ett "yoga för löpare" pass ikväll så bestämde jag mig för att fara på det. Det var faktiskt riktigt bra, väldigt lite styrka och väldigt mycket stretch, men det kändes som att det var ganska precis vad jag behövde. :)


Av puckolina - 28 oktober 2014 20:37

Den senaste veckan har varit jättejobbig på många sätt och den slutade med att jag gjorde ett grovt övertramp på jobbet. Jag har inget och ingen att skylla på, helt plötsligt hoppade det bara en löjligt stor groda ur munnen på mig och hur mycket jag än ville bita av mig tungan så kunde jag inte ta tillbaka det. 


Det är lätt att säga att det bara är att gå vidare, självklart är det bara att göra det. Det hindrar inte att jag kommer att ha ångesttankar om det en lång tid framöver. 


Så igår handlade bara om att tycka synd om mig själv, dvs fara ner på stan. :p Jag shoppade faktiskt inte loss så där överdrivet mycket. En helt onödig saker, nämligen en kalender. Onödig eftersom jag redan hade köpt en kalender, "nödvändig" eftersom det var en mycket finare kalender med träningsinriktning. :p 


Sen köpte jag iofs en hel del till som kan klassas som onödigt, dvs utklädningsgrejjer till i helgen, men för mig är det inte det. Jag älskar halloween, jag överträffar mig själv varje år och det är viktigt. En ny dagkräm, vin, fika och taimat lades också i korgen. 


Resten av dagen handlade också bara om att tycka synd om mig själv. Förutom gomaten nere på stan så blev det vin och löjliga mängder godis hemma. Bland annat svullade jag i mig en hel ako-påse själv, förutom löjliga mängder chips och dip. Ömkningskväll som sagt. :p


Skapa flashcards