Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av puckolina - 17 oktober 2014 22:05

Ikväll for jag och en kompis iväg på en intressant gratisföreläsning på klubben. Inget nytt och revolutionerande på något sätt.. 97% av föreläsningen har jag hört tusentals gånger förut och jag blev faktiskt lite besviken eftersom jag trodde att den skulle vara på en lite högre nivå. 


MEN, jag fick igång lite träningssug igen. Lite ideer och tankar på olika saker jag skulle kunna testa för att få upp min hunds intresse och koncentrationsförmåga. 


Vi får se hur länge det håller i sig, men det är alltid kul med lite pepp. 

Av puckolina - 17 oktober 2014 21:41

Idag hade jag egentligen tänkt att jag skulle använda min lediga dag till att städa, diska, gå på bodypump och lämna hunden ensam. Sen vaknade jag och tittade ut genom fönstret - en minusgrad och strålande sol. Sen tänkte jag efter och insåg att med tanke på att jag jobbar dag i helgen och sedan natt hela nästa vecka så vore det rent korkat att inte passa på att vara utomhus. Så istället packade jag hund och svampkorg och gick och dolade runt i skogen i fyra timmar. 


Det var verkligen helt underbart och jag tänker absolut inte ha dåligt samvete för det. Det kanske inte bygger så mycket muskler, men det är ändå inte dålig motion. 


Dessutom börjar det vara sluttampen på svampen nu. Klart att det går att plocka i alla fall trattisar minst en månad till, men dels är det rejält kallt nu, dels har de helt enkelt börjat ta slut. Idag blev det lite trattisar, lite röd-gula, lite röd-gul taggsvamp, några frostvaxingar och två fårtickor. Totalt lagom till middag för två ikväll och varsin matlåda till imorgon. :)

Ovido - Quiz & Flashcards