Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Sådant man kan göra en lördagkväll.

Av puckolina - 7 mars 2015 21:22

Nu jobbar jag iofs imorgon, annars kanske jag hade gjort något mer socialt än att gå runt och städa lägenheten, men nu är det som det är och det känns faktiskt helt okej ändå. Lite ensammast i världen känsla, lite känsla av att det kanske är lite misslyckat att ägna en lördagkväll åt att städa. Men också skönt att bara umgås med fyrbeningen efter att ha varit uppe i folk hela dagen, skönt att inte vara tonåring och "måsta" gå ut och festa, skönt att jag kan vara med bara mig själv. 


Och lite irritation över att jag inte tagit mig iväg och tränat idag heller.. seriöst, hur svårt ska det vara? Jag tror minsann att det är dags för mig att återuppta mina veckomål så att jag har lite utmaningar att uppfylla. 


Kvällen har som sagt mest ägnats åt städning, vilket inte känns helt fel faktiskt. Det är rätt trevligt att för en gångs skull inte bo i en lägenhet som gränsar till svinstia hela tiden. Det är skönt att diska i 5-10 minuter varje dag och då är köket kliniskt sen, istället för att hela köket är belamrat hela tiden. 


Maten är ett projekt som jag inte riktigt har fått ordning på ännu. Igår ställde jag mig och gjorde en jättesats köttfärssås med löjligt mycket grönsaker i, men eftersom jag nästan inte har några matlådor kvar så verkar det innebära att jag kommer att äta köttfärs i minst fem dagar framåt... 

Sen kom problemet med vad jag skulle äta till middag idag. Matmässigt så ligger jag verkligen i postseparationsfasen där jag verkligen inte vill äta någonting av det som jag och exet vanemässigt lagade (vilket iofs också innbär köttfärssås). Jag gick runt planlöst på ica och det enda jag visste var att jag inte ville äta köttfärs och makaroner två gånger samma dag, att jag inte ville äta kött och att jag borde äta någonting. Till slut köpte jag en färskost med vitlök och örter och gjorde matkorn, morötter, ärtor, torkade aprikoser, hackade nötter och solrosfrön. Det blev asgott! Så himla enkelt, vegetariskt, nyttigt och jättegott. Sånt ska jag göra ofta känner jag. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards