Alla inlägg den 8 februari 2015

Av puckolina - 8 februari 2015 21:35

Målet för veckan var att äta frukost varje dag och det har faktiskt gått riktigt bra. Bare minimum satte jag till att i alla fall äta något (typ en clementin) direkt jag kommer till jobbet även om jag inte hunnit med en ordentligare frukost hemma, och så blev det två dagar. Alla andra dagar har jag ätit antingen fil och musli eller mackor med te, vilket är oerhört bra för att var jag. 


Den stora nackdelen med att äta frukost är att jag blir hungrig vid lunchtid på ett sätt som jag aldrig har blivit tidigare.. Om jag kommer att fortsätta med detta så kommer det att kräva lite planering. T.ex att äta lite nötter eller något mitt på förmiddagen för att kapa den värsta desperata hungern. 


Målet för nästa vecka går lite in i mitt köpstopp och allmänna mål för året. En vecka utan cocacola, energidrycker och alkohol. Just den här veckan kommer det att bli extra jobbigt eftersom det jag ska göra på jobbet brukar innebära en väldigt hög sockernivå med obligat energidryckstillförsel. Jag brukar dessutom alltid köpa någon tidning och det är som bekant förbjudet fram till i sommar.. 


Inte för att jag nödvändigtvis behöver dessa saker, det är bara en djupt rotad vana sedan många år tillbaka. 


Förteckning över tidigare veckor:

Vecka 2: Läs en bok = läste 2,5

Vecka 3: Ät frukost varje dag = massiv fail.

Vecka 4: Inga spel på mobilen = lyckades, och minskade ner mobiltiden rejält (om än inte permanent)

Vecka 5: Någon form av träning varje dag = Gick jättebra, dock väldigt smärtsamt.

Vecka 6: Äta frukost varje dag = Check! Det kan nog till och med bli en vana. 

Av puckolina - 8 februari 2015 21:28

Efter en löjligt tuff arbetsvecka som varade i sju dagar på raken så avlöste jag det med en väldigt intensiv helg full av roligt umgänge med goda vänner. 


Jag har varit och tränat, ätit ute två gånger, gått på krogen med efterföljade soffhäng, köpt möbler till nya lägenheten och gått på bio. På två dagar dessutom, fredagen ägnades uteslutande åt att sitta och stirra tomt framför mig i soffan. :p 


Förutom möbelinköpen så har jag inte gjort ett skvatt flyttrelaterade saker, vilket iofs gör mig lite stressad med tanke på hur lite tid jag har kvar. Jag har heller inte sovit så mycket som jag borde ha gjort med tanke på hur utsliten jag är. Men som jag behövde den här helgen. Som jag behövde att bara ha roligt och göra roliga saker. :)

Ovido - Quiz & Flashcards