Alla inlägg den 9 september 2014

Av puckolina - 9 september 2014 23:13

Efter förra veckan kände jag ett desperat behov av att komma ut i naturen och andas frisk luft. Det blev en tur till en sjö några mil från stan där sambon kunde fiska och jag och hunden kunde vandra i skogen och leta svamp. Det blev en förskräcklig mängd karl-johan (som vanligt den här hösten), och resten av korgen fyllde jag med andra soppar (ffa sandsopp) och lite rimskivlingar. Tyvärr hittade jag inget roligare än så, men all svamp är bättre än ingen svamp. 


Jo! Två mini mini taggsvampar hittade jag också. Inget som var värt att ta reda på, men kul att de är på gång i alla fall. 

         

Av puckolina - 9 september 2014 21:31

Jag har en duktig och trevlig läkare som redan idag ringde upp mig angående min förfrågan om att prova champix. Han var lite skepisk då han hade haft rätt många patienter som fått hemska biverkningar, men visst fick jag prova om jag ville och var försiktig. 


Hämtade ut tabletterna på väg hem från skogen och tog den första på en gång.. Och jag vet inte.. Antingen fungerar de extremt bra på mig, eller också har jag fått hjärnsläpp. Jag tog tabletten för 5,5 timme sedan och har försökt lägga in en snus två gånger, men båda gångerna har jag bara känt avsmak och lagt ut den igen efter några minuter. I vanliga fall hade jag säkert tagit fem snusar och inte varit utan i mer än max 10 minuter mellan prillorna. 


Det ska bli mycket intressant att se hur det här går. Jag är rädd för biverkningarna, speciellt som jag vet att jag är jäkligt känslig för mediciner, men lyckas jag sluta så vore det helt underbart. 

Av puckolina - 9 september 2014 11:30

 

Det var såå segt att ta sig upp imorse och jag tog mig inte iväg till gymmet. Det blev lite för sent igår med en glas vin mer än vad jag kanske borde ha druckit, så träna får jag antingen göra senare idag eller en annan dag. 


Men nu börjar jag sakta men säkert piggna till. Lite frukost och sedan ut i skogen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards