Alla inlägg den 17 april 2015

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad. 


Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten till ISK där jag sedan ska köpa mer fonder för dem. Jag ändrade också min stående månadsöverföring till att bara vara till fonder och inget till sparkontot. 


Nu tror jag iofs att även fonder är en rätt dålig affär just nu, men någonstans ska ju pengarna ligga. 


Det är skönt att ha ISK nu också. Tidigare har jag velat ha mest pengar på sparkontot eftersom jag inte vill behöva riskera att behöva betala vinstskatt om jag akut skulle behöva komma åt pengarna. Men med ISK spelar det ingen roll. Allt för jag inte över förstås, men det som ligger där nu får fortsätta att göra det utan tillskott. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards