Alla inlägg den 10 mars 2015

Av puckolina - 10 mars 2015 20:39

Så länge var svångremmen åtsnörpt.. :p 


Nä, men det är faktiskt helt otroligt vad mycket småsaker jag upptäcker varje dag som jag saknar. Jag har äntligen organiserat färdigt garderoberna och upptäckte att jag saknade massor med galgar för att det skulle fungera (lite lådor, många hängare). Jag saknar massor med kökssaker.. decilitermått, potatissticka, små men många saker. Jag hade nästan inga matlådor och de jag har var repiga och i plast. Jag har inget fungerande musiksystem. Jag köpte en jättefin gardin till sovrummet förra veckan som visade sig vara just det - EN gardin. Så där fick jag köpa en till och de blev helt plötsligt mycket dyrare än planerat. Mina soda streamflaskor luktade illa och hade gått ut för flera år sedan.


Två gigantiska och tre mindre kassar senare och nä, jag är banne mig inte färdigshoppad än. Jag hittade några otroligt fina tavlor på en butik där jag hade presentkort, så själva tavlorna blev rätt billiga. Men ram ingick inte och inte kunde jag bära hem några heller, så det blir några hundra till som jag måste ner och fixa någon dag.


Men som sagt.. fint blir det. Många små dyra pusselbitar som skapar en helhet som jag börjar vara oerhört nöjd med.


Förutom att göra av med en massa pengar så har jag gått två långpromenader, städat, diskat och lagt upp mina nya gardiner. Imorgon ska jag tvätta som en tok, bland annat mina nya handdukar, och sen hoppas jag faktiskt att det ska börja lugna ner sig lite för mig snart. Visst gillar jag att hålla mig sysselsatt, men inte när det ligger högar med ogjorda saker i varje hörn.  

Skapa flashcards