Alla inlägg den 27 februari 2015

Av puckolina - 27 februari 2015 14:59

De senaste månaderna har jag haft pengar undanstoppade inför flytten som inte räknats i budgeten. Eftersom flytten nu är avklarad så räknas alla pengar igen. 


Tittar man på siffrorna så ser det riktigt bra ut (speciellt jämfört med januaris minussaldo). 


Tillgångssidan ökade med 11.104 kr. 

Skuldsidan minskade med 215 kr. 

Totalt blir det en förbättring på +11.319 kr

 

Nu när min enda skuld är CSN så kommer det inte att hända så mycket där månad för månad, utan det är bara tillgångsidan som kommer att förändras. 


Budgeten för den här månaden har en kraftig övervikt på övrigkategorin eftersom jag fortfarande har en hel del kvar att köpa till hemmet. Eftersom jag får ett trevligt besök i slutet på månaden har jag också lagt lite extra på nöjeskontot så att det finns utrymme att gå på någon tillställning, ut och äta och liknande. I övrigt så ska det bli en otroligt intressant månad eftersom jag har så dålig koll på vad det kommer att kosta mig att bo ensam.. 


Jag vet att de fasta räkningarna blir dyrare, men t.ex elen lär bli mycket billigare. Jag tror att matkostnaden kommer att minska rejält. Jag tror också att nöjeskontot kommer att bli ungefär densamma eller möjligtvis lite lägre. Min inkomst kommer nog att ligga kvar på ungefär samma nivå eftersom planen är att jag ska arbeta lite mer, men också lite mindre obekväm arbetstid. Jag gör som vanligt - försöker skriva kassabok (det har fortfarande inte gått en hel månad) och märker om en månad. :p


Jag har i alla fall inte köpt kläder, smink, böcker, tidningar, fina pennor eller någonting av det som jag inte får köpa - så vid tillfälle ska jag boka tid för det där lilla kosmetiska ingreppet som jag hade lovat mig själv som belöning. :)

Ovido - Quiz & Flashcards