Alla inlägg den 30 januari 2015

Av puckolina - 30 januari 2015 22:12

 

Jag tilltalades väldigt mycket av hela iden av en kvinna som efter en stor sorg och ett destruktivt liv ger sig ut på en nästan omöjlig ensamvandring. Och på ett sätt gillade jag den verkligen. Jag gillar känslan jag har i kroppen nu efteråt när jag ligger i soffan och inte känner för att gå och lägga mig bredvid karl. När jag känner för att vara ensam och reflektera, hur mycket jag än borde sova. 


Jag gillade också att filmen inte gav efter för alla de vanliga tjuvknepen som är så vanliga i filmer. Hon blir t.ex inte våldtagen en enda gång (sorry om jag gör någon besviken :p ) vilket man tyvärr nästan förväntar sig ska hända i en nyproducerad film. 


Var det en bra film? Nje.. jag tyckte nog ändå inte det. Den var lite för lugn, lite för förutsägbar, lite väl ytlig. Jag blev däremot sugen på att läsa boken, den tror jag kan gå betydligt mer på djupet på ett sätt som en film aldrig kan göra. 


Men det var trevligt att se något annat än muterade superhjältar på bio, det ska jag inte förneka. 

Av puckolina - 30 januari 2015 21:29

Jag har totalt förfallit i mitt gamla shoppingbeteende. Jag köper böcker trots att jag har massor av olästa böcker hemma. Jag köper kläder som jag verkligen inte behöver, hur fina de än är och hur gärna jag än vill att kläderna ska avspegla någonting jag inte är, så har jag faktiskt kläder så att jag klarar mig i flera år framåt. Igår köpte jag nya överstrykningspennor till jobbet, trots att jag har exakt likadana pennor hemma som jag inte använder. En ny fin (dyr) skrivpenna blev det också (pennor och kalendrar är lite min grej), som om jag inte hade nog av fina dyra pennor hemma.. *suck*


Jag blir så trött på mig själv. Det har inte ens blivit ny månad och det finns verkligen inte mycket kvar att spendera i budgeten. 


Men då är då och nu är nu, och nu är det nya tag som gäller. Jag har ju kommit igång med träningen igen, så varför inte med snålandet?

Skapa flashcards