Alla inlägg den 29 januari 2015

Av puckolina - 29 januari 2015 20:19

Vanlig gul ärtsoppa är en av de saker jag bara inte äter. Grön ärtsoppa däremot, är verkligen mums. Vi provade det första gången för några månader sedan när jag slog näven i bordet och krävde att vi skulle äta mindre kött och mer vitaminer och har gjort den regelbundet sedan dess. 


Dessutom är det billig mat på extremt kort tid, vilket jag verkligen tycker om. 


Basen är gröna ärtor, en grönsaksbuljongtärning och lite mynta. Sen kan man lägga till vad man vill. Igår tog jag ett paket salladslök och ett par nävar sojabönor också, vilket blev väldigt bra. Knaperstekt bacon passar också till om man verkligen vill ha kött (host karln min). 


Koka upp så att det blir varmt och ev. mjukt, purea och tillsätt ev. en skvätt grädde. Klicka i färskost eller liknande (färskost med basilika och vitlök blev jättebra) och ät. Enklare blir det verkligen inte. :)

Ovido - Quiz & Flashcards