Alla inlägg den 26 januari 2015

Av puckolina - 26 januari 2015 19:30

Det här är som jag har nämt tidigare en jättekonstig månad eftersom jag har pengar öronmärkta för flytten som inte räknas i budgeten, samtidigt som jag har använt mitt buffertkonto till sådana kostnader.. Samtidigt skulle det kännas konstigt att räkna in de pengarna när de ändå bara ska försvinna om några veckor.. 


Helt enkelt, det får bli lite som det blir. 


Dessutom har det också gått extremt mycket pengar den här månaden som inte har ett skvatt med något flyttande att göra. Helt oplanerade utgifter och rätt många tusenlappar som bara har gått till "jag mår dåligt shopping". Jag har tröstshoppat kläder, jag har ätit ute och jag har varit på krogen bara för att jag behöver göra roliga saker och inte vill vara hemma.. 


Summa summarum så har jag den här månaden gått minus 3000 kr. Långt ifrån årsmålet på +5000 i snitt. 


Skuldsidan har dock minskat med ungefär 4000 eftersom jag valde att göra mig skuldfri förutom CSN. Så det är buffertsparandet som har fått ta den stora smällen. 


Det ska bli spännande att se var februari slutar. :)

Av puckolina - 26 januari 2015 16:56

Förra veckans mål, att inte spela några spel på mobilen, gick som bekant alldeles utmärkt och bara för att det blev måndag så har jag inte kastat mig över candy crush som en utsvulten varg. :) Mobiltiden överlag har minskat kraftigt och det är ofta jag idag plockar upp mobilen, tänker "varför gjorde jag det" och lägger ner den igen. 


Tänk att det kan bli en sådan skillnad på bara en vecka?


Den här veckans mål fortsätter på mitt nyupptagna träningsmål. Jag ska göra någon form av träning varje dag. Det behöver inte vara stort eller märkvärdigt, men något. Idag gick jag ut stort med 20 armhävningar, 20 situps och 20 knäböj som jag snabbt klarade av i jeans direkt efter uppstigning. Asdrygt att göra - självklart. Men nog känns det lite bra nu efteråt att jag har gjort det. :p



Ovido - Quiz & Flashcards