Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Jag längtar efter att kunna planera.

Av puckolina - 20 januari 2015 21:30

Jag älskar mina ekonomiska planeringar. Att få sitta med kassabok.nu och mina excelark och planera, finuliga och spekulera i vart mina pengar ska ta vägen. Men innan flytten är klar och jag har bott ensam i någon månad så har jag verkligen ingen koll. 


Att den här månaden blir jättedyr och kommer att innebära ett stort minus i budgeten vet jag. Nästa månad.. tja. Jag får en bra lön. Jag har 1,5 hyra och en hel del dyra kostnader som har med flytten att göra. Jag har en hel del pengar till möbler som jag inte "räknat med" ännu, men ingen aning om vad möblerna kommer att kosta och därför ingen aning om det blir några pengar över. 


Nästa månad kan bli helt fantastisk. Eller också blir den inte det.. jag vet inte. 


Mars månad däremot, då lär jag kunna börja planera lite mer. Först ska bufferten upp till en bra nivå igen och hur lång tid det tar beror på februari. I bästa fall kommer jag redan i mars kunna starta upp ett långsiktigt sparande i fonder med en lagom summa i månaden. Jag har också planer på att lägga undan en liten summa varje månad som förhoppningsvis ska kunna användas för en extraamortering på CSN-lånet i december. Även några hundra i månaden kan göra en bra skillnad på en 10-årsperiod.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards