Alla inlägg den 19 januari 2015

Av puckolina - 19 januari 2015 19:59

Tredje veckan med ett litet lagom stort mål för varje vecka som i längden förhoppningsvis ska leda till nya goda vanor. 


Första veckan skulle jag läsa en bok, för att komma igång med det igen. Just den veckan läste jag 2,5 bok och har inte läst en rad sedan dess. Under omständigheterna är jag inte ett dugg förvånad och förhoppningen är att det är något jag snart ska kunna börja med igen. 


Andra veckan var målet att jag skulle äta frukost varje dag. Det blev inte av alls, snarare fick jag vara glad om jag åt någon fast föda alls den veckan. Så det målet tänker jag göra ett nytt försök med om några veckor. Jag har aldrig varit en frukostmänniska, men jag tror absolut att det är någonting jag skulle må bra av i längden. 


Den är veckan har jag satt som mål att jag inte ska spela några mobilspel alls. Det har, precis som bokläsandet, med koncentrationsförmåga, bara vara förmåga och lite mindfullness. Jag spelar sjukt mycket små skitspel och jag har för vana att alltid ta upp mobilen så fort inget annat händer. På lunchen på jobbet, på bussen, när jag ser film eller på tv.. 


Visst blir det en del annat mobilsurfande istället, men man kan bara kolla aftonbladet så många gånger. :p 

Ovido - Quiz & Flashcards