Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Jag har inte försvunnit.

Av puckolina - 14 januari 2015 23:09

Men saker har hänt som är minst sagt jobbiga. 


Det är inget jag vill skriva om öppet, ärligt talat så trivs jag rätt bra med det håll bloggen har tagit. Vissa saker pratar jag om irl med vänner och familj. Andra saker, som t.ex pengar, håller jag helst för mig själv och då är en anonym blogg ett bra ställe att ventilera de tankarna på. 


Nu mer än någonsin har jag verkligen ett behov av att koncentrera mig på de små sakerna i livet. Vart pengarna tar vägen. Om jag köper, inte köper eller slänger saker. Hur det går med mina mål för veckan.. Små bagateller som hindrar mig från att bryta ihop, som ger tankarna något annat att syssla med. 


Som vanligt när jag mår dåligt så kan jag inte äta utan lever på cocacola och kaffe. Det är verkligen inte konstruktivt, men det får vara så ett tag. Den här veckans mål - att äta frukost varje dag, kommer självklart därför inte att uppfyllas. Jag är glad om jag får i mig någonting per dag. Eftersom jag inte äter så kan jag inte träna. Det är två veckor sedan jag gjorde det senast och jag har en vag förhoppning om att kunna ta mig iväg till helgen eller nästa vecka. Kanske, jag måste kunna äta och sova först. Budgeten kommer definitiv inte att hållas både på grund av totalt oplanerade kostnader på flera tusen, och på att jag måste hålla mig sysselsatt och träffa människor och det innebär kostnader. Å andra sidan så är det jag helst av allt vill göra nu är att jobba, så lönen de närmsta månaderna kommer att bli bra. Jag har också börjat snusa igen, fjantigt, men återigen - så får det helt enkelt vara. 


Inte så upplyftande läsning, men så blir det ibland. 

 
 
FrökenSpara

FrökenSpara

18 januari 2015 11:50

Hoppas det vänder snart! Jag kommer med lite styrkekramar!

Ibland blir det inte som man tänkt sig och vad gör väl det om det blir både det ena och det andra, mer pengar går åt, börjat snusa. Det viktigaste är ju att se till att du mår bra, sedan får du ta tag i det där andra som du vill ta tag i.

http://frokenspara.blogg.se

puckolina

19 januari 2015 19:58

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards