Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Jag och mineralpudret - en historia om mitt liv.

Av puckolina - 28 december 2014 22:19

Idag kom jag att tänka på en händelse som är väldigt representativ för mitt ekonomiska liv. 


Förra mars någongång så var jag ute på stan och väldigt shoppingsugen, med mig hade jag en rabattkupong på åhlens som skulle ge 20% rabatt på valfri vara från skönhetsavdelningen. Eftersom jag då liksom nu hade ambitioner om att vara ekonomisk så bestämde jag mig för en ny mineralfoundation. De är dyra (omkring 500 kr) vilket skulle göra att jag fick en bra rabatt och jag trodde att den jag hade höll på att ta slut. 


Vackra tankar ända tills jag kom till kassan och upptäckte att min kupong inte gällde smink.. Och vad tror ni jag gjorde då? Lämnade tillbaka den? Självklart inte, det hade ju varit "pinsamt". Självklart köpte jag den ändå. 


Och sen har den stått där på hyllan, för min dåvarande burk var ju inte alls på väg att ta slut. NU, nästan nio månader senare så är det faktiskt inte så mycket kvar, men då var den verkligen inte slut.


Ju blir den ju inte dålig så det är inte fara som så, men historien stör mig. Jag gjorde en dålig och totalt onödig affär bara för att jag ville shoppa något vad som helst och när jag upptäckte att det var en dålig affär så vågade jag inte backa ur eftersom jag inte ville att en okänd kassörska skulle tänka dåligt om mig. 


Jag känner mig inte som en person som skulle göra en sådan sak idag, och det är jag glad över. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Ovido - Quiz & Flashcards