Alla inlägg den 28 september 2014

Av puckolina - 28 september 2014 22:40

Det blev ju ingenting av min planerade supermotionsvecka. Däckad i soffan i förkylning mån - ons och sedan några dagar till innan jag började känna mig som vanligt igen. Igår gick jag uppför en normal trappa och blev hjärtskärande anfådd, så där som jag föreställer mig att någon som väger 150 kg blir. :( 


Men ikväll kände jag mig pigg, rastlös, uttråkad och rent allmänt sugen på att sparka latmasken i baken. Jag var jättesugen på ett combatpass, men med tanke på trappan igår så vågade jag inte. Istället blev det en joggingtur, och jäklar så bra det gick! Medeltempot blev inte ungefär som det brukar vara, men jag hade mycket mer ork än vad jag brukar ha. Jag fick inte seriös andnöd, jag fick inte ont i magen och jag sprang mycket längre än vad jag någonsin gjort förut. Det var helt underbart. :D


Antingen har jag vilat mig i form, eller också är det min kropp som jublar över att ha varit nikotinfri i en vecka. Hur som haver älskar jag det. :)

Av puckolina - 28 september 2014 22:25

Ikväll har jag varit helt nikotinfri i en vecka. Gissningsvis första gången på 18 år som det händer. 


Det kliar fortfarande lite. Inget direkt sug efter snus, men en liten oro i kroppen. Det hjälper att ta en halstablett eller lägga en bit servett under läppen, och det kan jag tycka är okej än så länge. 


Jag har tabletter för 10 dagar till och vet inte riktigt hur jag ska göra. Rekomenderad behandlingstid är 3-6 månader, men det känns för mig som att om jag fortsätter så här i nästan två veckor till så borde det inte vara några problem efter det. Det fysiska nikotinberoendet har ju ändå gått över på den tiden. 


Ev. hör jag av mig till läkaren och ber om ett recept för säkerhets skull. Det är ju bara att låta bli att hämta ut det om det skulle vara så. 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards