Alla inlägg den 24 september 2014

Av puckolina - 24 september 2014 19:32

Jag har ju snusat i ungefär 18 år nu (vilken skrämmande tanke) och en vana som det har medfört är att jag dricker ganska så konstant över dygnet. Jag vill att min snus ska rinna och då måste jag ha något med smak att skölja bort det med (fy vad det låter äckligt). 


Men nu när jag inte snusar längre så måste jag lära om. Visst kan jag ju fortsätta att smådricka om jag vill, men jag tror att det bästa för min kropp är om jag vänjer om mig till att dricka när jag faktiskt är törstig som en normal människa. Förhoppningsvis kommer det också att innebära mindre läsk/saft och mer vatten. 

Av puckolina - 24 september 2014 14:50

Eftersom jag inte orkar mycket annat så läser jag om lite gamla självhjälpsböcker. Igår läste jag "äntligen icke-rökare" för att få lite pepp med snusandet. Sen räknade jag lite snabbt ut ungefär hur mycket jag kommer att sprara på att inte snusa (ca 9500 /år) och fick för mig att jag skulle läsa om David Ramseys bibel. 


Jag minns att jag inte tyckte att den var så där superbra (jag kan inte vara så fanatisk som han vill att man ska vara), men det är sällan fel med lite inspiration. 


Jag har gjort av med så sjukt mycket pengar den här månaden så kan jag skärpa till mig under resten av hösten så vore det bara bra. 

Av puckolina - 24 september 2014 14:47

Jag blev bara sämre och sämre under kvällen igår tills jag mest bara låg och sov. Ganska skönt trots misären.. läsa lite, sova lite, läsa lite, sova lite, se på lite tv. Sambon väckte mig kvart över tolv när han skulle gå och lägga sig, så då flyttade jag över till sovrummet, tog en insomningstablett och sov i 12 timmar till. 


En kort stund när jag vaknade så trodde jag att jag var ganska pigg, och funderade till och med på en lugn skogspromenad. Men nej, jag ska nog stanna i soffan idag också. :( 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards