Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Officiellt ickenikotinist (banne mig!)

Av puckolina - 22 september 2014 07:51

Jag glömde bort (!) att köpa snus på vägen till jobbet igår. När jag stod i hallen så hade jag bestämt mig för att köpa en sista dosa trots allt. Tredje natten, jag kunde inte sova igår heller, förkylning på gång, ickesnusande kollegor etc.. Min grundplan på att sluta efter jobbet kändes som en bra plan. 


Men 7 minuter senare när jag stod på affären så hade jag inte en tanke på något snus. Inte fören jag kom fram till jobbet och skulle lägga in en tillsammans med första kaffekoppen så kom jag på det, och då var det ju verkligen försent. 


Och ännu cooolare - det har gått alldeles utmärkt. Ett tuggummi någonstans i munnen och stundvis en bit servett under läppen. Lite rastlösare och nipprigare än vanligt kanske. Men jag kan inte annat säga än att det har gått skitbra. 


Just nu är jag nästan lite euforisk. Jag kan inte minnas när jag senast var utan nikotin så här länge. :)


Jag får nog tillbaka det när jag vaknar om alldels för få timmar, men just nu mår jag verkligen hur bra som helst. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Skapa flashcards