Alla inlägg den 19 september 2014

Av puckolina - 19 september 2014 19:48

Helt utan att jag egentligen tänkt så mycket på det så har jag i princip slutat snusa. Jag tänker mindre och mindre på snus, det känns mindre och mindre konstigt att inte ha något under läppen. När jag väl tar en snus så är den mest bara äcklig och jag slänger ut den efter några minuter.. 


Man ska ju sluta helt efter 8 - 14 dagar, och med tanke på nattjobbet i helgen så bestämde jag mig för dag 14. Så jag får ju.. men idag har det inneburit 2 snusar a max 20 minuter totalt. I och för sig har jag knappt varit vaken idag, men ändå. Jag är inte direkt sugen nu heller. 


På biverkningsfronten är det nästan löjligt lugnt. Jag var illamående i två dagar efter att jag gått upp till maxdos, sen gick det över. Livliga drömmar, men inga mardrömmar utan bara trevliga sådana. Känns inte som att jag har någon depression på gång som tur är. 


Me like. Det här känns lovande. :)

Av puckolina - 19 september 2014 19:38

Det är bara fredag, men eftersom jag jobbar natt i helgen så blir det inget mer tränande gjort. Dessutom har jag, till skillnad mot för förra veckan, faktiskt klarat mitt mål. 


I måndags var jag arg och for på bodypump. Sen hade jag träningvärk i framsida lår tills idag. Torsdag bodycombat. Jag är inte överförtjust i nya programmet.. lite för hetsigt och för varierat för min smak tyvärr. Och idag försökte jag jogga. 


Jag var stel, trött, hade sovit på tok för länge och hade dessutom två hundar med mig som skulle pinka hela tiden och trassla med kopplena. Det kändes bedrövligt och eländigt på alla sätt och vis. Men huvudsaken är att det blir av regelbundet.. det kan inte kännas bra varje gång. 

Av puckolina - 19 september 2014 19:31

Igår tog jag mig iväg ett par timmar med vovven och svampkorgen innan combaten på eftermiddagen. Hem kom jag med rejäla mängder fårticka och huvudingridiensen i kvällens middag: trattkantareller, rimskivling, olivvaxing och frostvaxing. Tillsammans med karl-johan så blev det en underbar pastasås enligt det här receptet.


Fårtickan har jag förvällt i stora bitar och fryst in, förutom ett par stycken som jag panerade och la på knäckebröd som fika före träningen. Åh så gott jag tycker att fårticka är.. Jag måste plocka mycket mycket mer så jag klarar mig till nästa höst. :)


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards