Direktlänk till inlägg 16 september 2014

En liten svampplockartur igen.

Av puckolina - 16 september 2014 20:56

Efter jobb och en timme på soffan så fort jag och en vän med våra hundar iväg för att plocka lite rödgul trumpetsvamp. Jag plockade en del för nästan en månad sedan, och då var de jättesmå, så jag hade verkligen gått hopp om att fylla korgen idag. Så blev det verkligen inte.. gud så dåligt med svamp det var. Jag tror inte att det var rådjuren eller eftersom de brukar bita av stammen på hälften, utan tyvärr är det nog så att andra människor också känner till "vårt" ställe. Nåja, jag har en del sedan tidigare och vi fick en promenad i alla fall.. 

 

Hunden har varit oerhört stissig i flera dagar nu.. Jag vet inte riktigt vad det är som är fel. Vi har inte haft någon direkt aktiv period senaste tiden, men såå lugnt har det inte varit heller.. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av puckolina - 23 april 2015 21:34

Det blev lite väl sent och lite för mycket vin inatt igen, vilket gjorde att jag fick sova för lite för 4 natten på raken och rent allmänt inte har varit i form idag.    Så den planerade joggingturen sköts upp och sköts upp lite till ända tills j...

Av puckolina - 21 april 2015 17:12

Jag tränade även igår, mest för sällskapets skull. Min kropp ville egentligen bara vila och ta det lugnt och inte ansträngas något mer. Så idag har jag tagit det lugnt och ätit pizza. :p    Jag bestämde mig redan igår för att jag skulle äta pizza...

Av puckolina - 19 april 2015 23:55

Ibland tar jag ett steg bakåt, betraktar mig själv utifrån och förundras över allt som bara händer utan att jag egentligen har någon kontroll över det.    Träningen är ju självklart det mest uppenbara. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt d...

Av puckolina - 19 april 2015 20:46

Helvete vad jag har tränat den här veckan! Alltså.. det är inte riktigt måtta på det. Jag har fått gjort alla pass förutom yoga som jag vill göra på en vecka.. Och nej, det är inte realistiskt att kunna hålla på så här varje vecka. Men det är lite ku...

Av puckolina - 17 april 2015 00:10

Tidigare idag fick jag ett meddelande om att räntan på mitt sparkonto sänks ytterligare till 0,60%. Det är verkligen ingenting och det gör mig en smula irriterad.    Så jag bestämde mig för att lämna en jämn och bra summa där och överföra resten ...

Skapa flashcards